لوگو کارامدار

لرزش شدید لباسشویی

دسته بندی مقالات

تهران - خیابان پیروزی پلاک 1010

info@karamadar.ir

09122758069

شنبه تا پنج شنبه 8 تا 17

لرزش شدید لباسشویی
110
11 سپتامبر 2023
admin

دلایل لرزش شدید در لباسشویی و راهکار های رفع آن

تکان خوردن و لرزش زیاد لباسشویی یکی از پرتکرارترین اختلال ها در انواع ماشین لباسشویی است. مشکلی که بیشتر در مراحل پایانی شست‌وشو و موقع خشک کردن البسه دیده می‌شود. تفاوتی ندارد ماشین لباسشویی شما از چه برندی باشد. معمولا دلیل لرزش و تکان خوردن شدید ماشین لباسشویی که در بعضی مواقع حتی موجب حرکت کردن دستگاه میشود در همه مارک ها یکسان است. اگر دلیل لرزش، نقص فنی در سیستم داخلی لباسشویی نباشد، معمولا راهکار های یکسانی برای رفع تکان‌های شدید و لرزش وجود دارد که در این مقاله به بررسی کامل آن و ارائه راه حل های کاربردی پرداخته‌ایم.

تراز نبودن سطح لباسشویی

یکی از رایج ترین علل لرزش شدید لباسشویی، عدم تنظیم صحیح سطح و تراز نبودن دستگاه است. در نتیجه اغلب علت لرزش ماشین لباسشویی هنگام فرآیند آب‌گیری لباس‌ها به تراز نبودن دستگاه برمی‌گردد.

اگر دستگاه تراز مهندسی در دسترسشما هست پیشنهاد میشود که از آن استفاده کنید. بایستی تراز را روی ماشین لباسشویی بگذارید و با تنظیم ارتفاع پایه‌های لباسشویی، محور افقی و عمودی آن را به‌صورت دقیق تنظیم کنید.

یکی دیگر از راه‌های مناسب برای کم شدن یا رفع لرزش لباسشویی در حین کار، استفاده از یک کفپوش در زیر ماشین لباسشویی است. با کمک کفپوش، دستگاه به‌طورکامل و مستقیم روی زمین قرار می‌گیرد و احتمال لرزش آن کمتر می‌شود.

توصیه می‌کنیم برای تراز کردن لباسشویی فورا وارد عمل شوید . چراکه اینکار علاوه‌ بر رفع لرزش شدید دستگاه، در سلامت فنی و جلوگیری از تعمیر لباسشویی در طول زمان نیز تاثیر چشمگیری دارد.

عدم تعادل بار در لباسشویی

دیگر دلیل رایج لرزش لباسشویی، متعادل نبودن بار داخل مخزن است. برای مثال، اگر یک پالتو یا حوله ی بزرگ در دستگاه بگذارید، پس از مرحله آب‌گیری و خیس شدن وزن بسیار زیادی پیدا می‌کنند .در نتیجه به یک طرف دیگ ماشین لباسشویی خواهند چسبید. در این حالت دستگاه شروع به حرکت و تکان‌های عجیب می‌کند. در نتیجه برای کاهش لرزش و جلوگیری از حرکت دستگاه همیشه باید به تعادل وزنی نیز توجه داشته باشید.

پتو ,حوله بزرگ، لباسهای زمستانی سنگین, کتانی، کیف و… به‌ تنهایی نباید داخل لباس‌شویی قرار بگیرند و باید رای حفظ تعادل چیزهای کوچکی مانند تعدادی حوله کوچک یا چند لباس به آن اضافه کنیم . استفاده از ۲ تا ۳ عدد توپ هفت سنگ ، می‌تواند به برقراری تعادل در دستگاه کمک کند.

عدم توجه به ظرفیت استاندارد لباسشویی

هنگام استفاده از لباس‌شویی حتما به ظرفیت دستگاه خود توجه داشته باشید. پر کردن دستگاه به ظرفیتی بیش از حد تعیین‌شده، علاوه‌بر اینکه باعث لرزش و تکان های شدید دستگاه می‌شود، در طولانی‌مدت باعث آسیب های جدی به ماشین لباس‌شویی نیز می‌شود و عمر مفید دستگاه را کاهش میدهد.

همیشه از وزن تعیین‌شده روی دستگاه، مقداری کمتر لباس در آن قرار دهید تا شست‌وشو به‌درستی انجام شود و همچنین شاهد لرزش ماشین لباسشویی نباشید. اگر بار بیشتری از توان ماشین لباسشویی را در دستگاه قرار دهید، به‌مرور زمان کمک‌ فنرهای دستگاه آسیب مییند . و هزینه تعمیر زیادی را به شما تحمیل می‌کند.

همانطور که نباید بیشتر از وزن تعیین‌شده، لباس درون ماشین قرار دهید، اگر کمتر از ظرفیت وزنی دستگاه نیز استفاده کنید، احتمال آسیب رسیدن به آن وجود دارد. برای مثال، بهتر است ماشین لباس‌شویی را برای شستن تنها یک تیشرت و یک جفت جوراب روشن نکنید.

لرزش لباسشویی

بسته بودن پیچ ترنسلیت یا ترنسفر

در صورتی که لباسشویی شما نو میباشد دقت داشته باشید که هنگام نصب حتما بایستی پیچ ترنسلیت یا ترانسفر را باز کنید .باز نکردن پیچ یا بست‌هایی که برای جلوگیری از حرکت نکردن لگن لباسشویی تعبیه شده‌اند، می‌تواند موجب لرزش شدید شود وحرکت کردن دستگاه باشد.

سایر عوامل لرزش شدید در لباسشویی

خرابی کمک فنر های دیگ لباسشویی

شل شدن وزنه‌های تعادل لباسشویی

بی کیفیت بودن پایه های لباسشویی

جنس خیلی ضعیف سرامیک و کفپوش آشپزخانه

رعایت نکته های کوچک در نگهداری از وسایل منزل باعث میشود عمر مفید آها بالا برود . . در نتیجه در مرور زمان هزینه ی کمتری روی دستتان بگذارد .

اگر همه ی موارد بالا را چک کردید و باز هم مشکل پا برجا بود با این شماره 02136607991 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *