لوگو کارامدار

علت تخلیه نشدن آب پس  از شست و شو از دیگ لباسشویی

دسته بندی مقالات

تهران - خیابان پیروزی پلاک 1010

info@karamadar.ir

09122758069

شنبه تا پنج شنبه 8 تا 17

علت تخلیه نشدن آب پس  از شست و شو از دیگ لباسشویی
141
5 اکتبر 2023
admin

مشکل در تخلیه آب لباسشویی

تخلیه نشدن آب کثیف از لباسشویی یکی از رایج ترین و کلافه کننده ترین مشکلاتی است که میتواند برای لباسشویی پیش بیاید. در این مقاله باهم با رایج ترین دلایل این اختلال آشنا میشویم.

معمولا هنگامی که با مشکل تخلیه آب از دیگ لباسشویی روبرو میشویم اولین علتی که برای این مشکل به ذهنمان میرسد خرابی در پمپ تخلیه است. اما همانطور که میدانید خرابی پمپ تنها دلیلی نیست که میتواند باعث بروز این مشکل شود. در ادامه این مقاله با رایج ترین دلایل آن آشنا میشویم. باید بدانید در بعضی موارد برای حل کردن این مشکل نیاز به کمک تخصصی یک تکنسین دارید .اما شایان ذکر است که بعضی از این دلایل به شدت ساده هستند و به راحتی حل میشوند. پس پیشنهاد ما این است که تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

پمپ تخلیه

همانطور که بالاتر گفتیم و خود نیز میدانید شایع ترین و رایح ترین علت تخلیه نشدن آب کثیف لباسشویی معیوب بودن پمپ تخلیه میباشد. اگر پمپ بسوزد , نیمسوز یا دچار شکستگی در ناحیه پروانه شود عملا نمیتواند وظیفه خود را در تخلیه به درستی انجام دهد.

دلایلی مانند فرسودگی در گذر زمان یا رد شدن اشیا از فیلتر و رسیدنشان به پمپ میتوانند باعث خرابی پمپ و نیاز آن به تعویض شوند. دقت داشته باشید که قبل از اقدام برای تعویض پمپ حتما از یک تکنسین کمک بگیرید تا از معیوبی آن مطمئن شوید.

شلنگ تخلیه

بعد از پمپ تخلیه رایج ترین دلیل برای تخلیه نشدن آب کثیف لباسشویی شلنگ تخلیه آن است. شلنگ تخلیه شلنگیست که از یک سر داخل دستگاه روی پوسته‌ی پمپ تخلیه و از یک سر دیگه به سمت خروجی فاضلاب وصل میشود .

این شلنگ میتواند مسدود ,سوراخ یا پاره شده باشد . برای باز کردن شلنگ بسته به مدل لباسشویی ممکن است نیاز به باز کردن دستگاه داشته باشید . پس بهتر است  برای باز کردن آن از یک تکنسین کمک بگیرید. تیم کارامدار با تکنسین های مجرب آماده ی امداد رسانی به شما عزیزان در سرار تهران است.

فیلتر پمپ تخلیه

دیگر دلیلی که میتواند منجر به مشکل در تخلیه آب لباسشویی بشود فیلتر پمپ نخلیه میباشد. این فیلتر معمولا سمت راست زیر درب لباسشویی میباشد. این فیلتر قبل از پمپ قرار گرفته است . تا اجازه ندهد که آلودگی هایی نظیر کرک و مو یا حتی چیز هایی مانند سکه یا اسکناس که به اشتباه درون لباسشویی میفتد درون پمپ برود. هنگامی که این فیلتر را به مدت زیادی تمیز نکنید مسدود میشود و باعث میشود تخلیه آب از دیگ لباسشویی دچار مشکل شود.  به همین دلیل توصیه میشود که حداقل هر شش ماه یک بار آن را تمیز کنید.

برد الکترونیک

در بعضی از موارد وقتی که پس از شست و شو آب کثیف از لباسشویی شما تخلیه نمیشود ممکن است عیب از برد الکترونیکی دستگاه شما باشد. برد الکترونیکی لباسشویی از نوع برد الکترونیکی چاپی است . این قطعه بیشتر در مدل های جدید دیده میشود . در مدل های قدیمی تر به جای برد الکترونیکی چاپی برای کنترل کردن دیگر قطعات از تایمر استفاده میشد. ممکن است این قطعه برق لازمم را برای کار کردن پمپ تخلیه تامین نکند. و موجب تخلیه نشدن آب لباسشویی بشود.

نتیجه گیری

همانطور که باهم دیدیم تخلیه نشدن آب از دیگ لباسشویی میتواند دلایل مختلفی داشته باشد. بعضی از دلایل آن مانند تمیز نبودن فیلتر یا پیچ خوردگی شلنگ را خودتان به راحتی میتوانید حل کنید. اما بهتر است اگر که در زمینه ی تعمیرات لباسشویی تخصصی ندارید کار را به کاردان بسپارید . هر کجای تهران که هستید با کارامدار تماس بگیرید. سرویسکار های متخصص کارامدار در کمتر از سی دقیقه برای تعمیرات لوازم خانگی شما در محل حاضر میشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *