لوگو کارامدار

دلایل مختلف نشتی برق در لباسشویی

دسته بندی مقالات

تهران - خیابان پیروزی پلاک 1010

info@karamadar.ir

09122758069

شنبه تا پنج شنبه 8 تا 17

دلایل مختلف نشتی برق در لباسشویی
173
7 اکتبر 2023
mehrana

نشتی برق در لباسشویی از خطرناک ترین اختلالات

اگر هر بار که به بدنه لباسشویی دست میزنید دچار شکی خفیف میشوید لباسشویی شما دچار نشتی برق شده است . و ممکن است در طولانی مدت دچار برق گرفتگی شدید شوید. در این مقاله میخواهیم علل مختلف برق داشتن بدنه و دیگ لباسشویی را بررسی کنیم. بی شک برق داشتن بدنه یا دیگ لباسشویی یکی از خطرناک ترین مشکلاتی است که میتواند برای لباسشویی اتفاق بیفتد. این اختلال علاوه بر آنکه میتواند موجب برق گرفتگی بشود میتواند باعث خراب شدن دیگر لوازم خانگی برقی بشود.

هشدار

لطفا قبل از هراقدامی در ارتباط با عیب یابی برق داشتن لباسشویی حتما برق آن را قطع فرمایید .

برای اطمینان از نشتی برق در لباسشویی در حالت خاموش آن را با فازمتر بررسی کنید و اگر چراغ فازمتر روشن بشود به این معنیست که لباسشویی شما نیاز به تعمیر دارد.

نشتی برق لباسشویی از کجاست؟

وقتی که لباسشویی شما دربدنه برق دارد هنگام لمس کردن آن حس مور مور میکنید . اما اگر لباسشویی شما از درون برق دار شده باشد هنگامی که لباس های شسته شده را از آن خارج میکنید برق گرفتی را حس میکنید. برق دار شدن از درون معمولا مربوط به نشتی برق در دیگ لباسشویی است.

سیم ارت رایج ترین دلیل نشت برق در لباسشویی

هنگامی که از لباسشویی شوک الکتریکی دریافت میکنید معمولا سیم ارت به درستی به زمین متصل نشده است. اتصال سیم ارت در ماشین لباسشویی اکثر اوقات به وسیله ی پریز انجام میشود. این اتصال از اهمیت ویژه ای برخورد دار است . زیرا این اتصال بار الکتریکی ماشین لباسشویی شما را تخلیه میکند و از برق گرفتگی و سوختن ماشین لباسشویی به دلیل جریان زیاد برق در این دستگاه جلوگیری میکند. بهتر است هنگام مواجه شدن با اختلال برق داشتن بدنه ماشین ابتدا سیم ارت را چک کنید زیرا این مشکل در مرور زمان بدتر و وخیم تر میشود.

چند مورد از محتمل ترین دلایل برق داشتن بدنه ی لباسشویی

اتصالات

هراختلالی در عملکرد اتصالات و سیم پیچ ماشین میتواند علت برق داشتن بدنه ی ماشین لباسشویی باشد.

اتصالات الکتریکی ماشین لباسشویی نیز مانند تمامی قطعات دیگر این دستگاه میتوانند در گذر زمان فرسوده بشوند و هنگامی که حتی یکی از سیم ها درون اتصالات الکتریکی دچار سوختگی بشود ممکن است  برق به بدنه ی لباسشویی برسد و قطعت تین اتفاق یکی از رایج ترین علت های برق داشتن بدنه ی ماشین لباسشویی میباشد.

موتور

نیم سوز شدن موتورلباسشویی میتواند دلیل دیگر برق دار شدن بدنه ماشین لباسشویی باشد.  پس هنگامی که بدنه ی لباسشویی شما برق دارد حتما از سلامت موتور دستگاه خود تطمینان حاصل کنید.

نشت آب

اگر لباسشویی شما نشتی آب دارد آن را خیلی جدی بگیرید . زیرا ورود آب به اتصالات لباسشویی میتواند به راحتی اتصالات ماشین لباسشویی شما را بسوزاند. پس نشتی آب قطعا میتوانند باعث برق دار شدن بدنه ی لباسشویی شما بشود.

پریز

اگر بدنه ی لباسشویتان برق دارد بهتر است که پریزی که به آن متصل است را نیز چک کنید. اگر این پریز زنگ زده یا به هر نحوی معیوب باشد ممکن  است حجم زیادی از بار الکتریکی اضافه را به لباسشویی شما بدهد . این بار الکتریکی اضافه ممکن است به خوبی تخلیه نشود و به همین دلیل برق در بدنه ی دستگاه شما نشت کند .

بعضی از رایج ترین دلایل برق دار شدن دیگ لباسشویی

خازن پارازیت گیر

معمولا موتور لباسشویی هنگامی که روشن و در حال کار کردن است روی دستگاه های رادیو و تلویزیونی که در خانه است  پارازیت ایجاد می کند. برای از بین بردن این پارازیتی که روی رادیو و تلوزیون ایجاد میشود از یک خازن پارازیت گیر استفاده میکنند. هنگامی که این خازن معیوب بشود جریان الکتریکی وارد دیگ ماشین لباسشویی میشود و باعث برق دار شدن دیگ ماشین لباسشویی میشود.

اتصالات

اتصالات همانگونه که میتوانند سبب برق دار شدن بدنه ی لباسشویی بشوند میتوانند موجب نشت برق در دیگ لباسشویی هم بشوند .

المنت

وظیفه  ی المنت گرم کردن و تنظیم دمای آب متشین لباسشویی میباشد .معیوبی و فرسودگی المنت سبب میشود که این قطعه بار الکتریکیی که برای انجام وظایف واردش میشود را به دیگ لباسشویی وارد کند و باعث برق دار شدن دیگ لباسشویی بشود .  

نتیجه گیری

هنگامی که لباسشویی شما دچار اختلال نشتی برق میشود حتما از یک تکنسین ماهر کمک بگیرید زیرا این اختلال بسیار خطرناک است و ممکن است باعث برق گرفتگیی کشنده بشود.هر کجای تهران  که هستید با کارامدار تماس بگیرید . کارامدار با اعزام سرویسکار های مجرب این مشکل را برای شما حل میکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *