لوگو کارامدار

ارور های ماشین لباسشویی ال جی

دسته بندی مقالات

تهران - خیابان پیروزی پلاک 1010

info@karamadar.ir

09122758069

شنبه تا پنج شنبه 8 تا 17

ارور های ماشین لباسشویی ال جی
141
2 سپتامبر 2023
admin

کد ارور های ماشین لباسشویی ال جی و نحوه ی رفع خطاها

نمایش ارور ماشین لباسشویی ال جی یکی از مفید ترین بروز رسانی ها در راستای آسان کردن ارتباط گیری کاربر با دستگاه بوده است. در گذشته تمامی ماشین لباسشویی ها بدون نمایشگر بودند . در نتیجه، اگر در چنین مدل هایی مشکلی در عملکرد لباسشویی پیش می آمد؛ تشخیص ایراد آن باید با آزمون و خطای بسیاری مشخص و برطرف شود. به مرور در امر طراحی و تولید لباسشویی تغییرات مثبتی انجام گرفت تا بتوان ارتباط کاربر با دستگاه را آسان تر کرد.

به طوری که لباسشویی هایی با چراغ های ال ای دی وارد بازار شدند و با چشمک زدن و رنگ آن چراغ ها تا حدودی به عملکرد دستگاه پی برده می شد. در پی این تکامل لباسشویی های با صفحه نمایش دیجیتال الکترونیکی عرضه شدند. پل ارتباطی بین لباسشویی و مصرف کننده قوی تر شد. به گونه ای که اگرقسمتی از دستگاه دچاراختلال شود؛ لباسشویی آن را به صورت یک کد در نمایشگر نشان می دهد. با مراجعه به ارورها در دفترچه راهنمای لباسشویی یا کمک گرفتن از یک متخصص تعمیر لباسشویی کارامدار به معنی ارور پی خواهید برد.

بنابراین ارور ها برای  جلوگیری از ایجاد اختلال یا حاد شدن آن نمایش داده می شود. توجه به خطاهای لباسشویی مهم است و نباید آن را پشت گوش انداخت. در ادامه ی این مطلب به ارور های رایج و متداول در لباسشویی ال جی پرداخته می شود.

ارور IE ماشین لباسشویی ال جی

این ارور هنگامی رخ میدهد که روند آبگیری لباسشویی با اختلال مواجه شود . خمیدگی در لوله های آب و باز نبودن شیر آب از جمله دلایل این اختلال در آبگیری هستند.

رفع ارور IE ماشین لباسشویی ال جی

از عملکرد صحیح لوله کشی ها و باز بودن شیر آب اطمینان حاصل کنید .

ارور OE لباسشویی LG و رفع آن

این ارور نشان دهنده ی مشکلی در لوله تخلیه است . همچین زمانی که آب از دیگ تخلیه نشود یا پمپ تخلیه دچار اختلال شود با این ارور مواجه خواهیم شد . برای رفع این ارور کافیست لوله و پمپ تخلیه را بررسی کنید .

 ارور UE ماشین لباسشویی ال جی

با نامیزان بودن بار ماشین لباسشویی با این کد خطا در لباسشویی ال جی رو به رو خواهید شد. اگر تنظیم واشر با مقدار باری که درون دستگاه میباشد برابر نباشد بار لباسشویی نامتعادل خواهد بود . برای مثال شما واشر را بر روی 7 کیلو تنظیم کرده اید اما تنها یک روسری و یا پیراهن را داخل دستگاه برای شستشو میگذارید همین امر باعث می شود شما با ارور UE بر روی دستگاه مواجه شوید. مواردی نظیر جنس لباس ها نیز بر این خطا اثر دارند .برای رفع این کد خطا بهتر است بار و تنظیمات لباسشویی را با هم برابر و متعادل کنید.

ارور DE در ماشین لباسشویی LG

این ارور در صورت قفل نبودن درب لباسشویی رخ مبدهد . گاهی اوقات نیز این خطا هنگامی رخ میدهد که درب دستگاه قفل است اما سنسور ها قادر به تشخیص ان نیستند. برای رفع و مواجه نشدن با این خطا کافیست به موارد زیر توجه کنید.

_از سالم بودن لاستیک دور درب دستگاه اطمینان حاصل کنید.

-برسی کنید نخ یا پارچه ای میان درب دستگاه گیر نکرده باشد.

_بیشتر از ظرفیت دستگاه در آن لباس نیاندازید .

توجه داشه باشید گاهی تنها با نگه داشتن دکمه ی start/pause برای 5 ثانیه هنگامی که دستگاه خاموش است این خطا از بین میرود.

ارور PE در ماشین لباسشویی LG

هنگامی این خطا رخ میدهد که امکان سرریز شدن آب وجود داشته باشد و حجم آب بیشتر از حد مجاز باشد یا اینکه سنسور ها قادر به تشخیص میزان آب نباشند. اختلال در برد الکترونیکی اصلی دستگاه میتواند دلیل دیگر بروز آن باشد.

کد خطا LE ماشین لباسشویی LG

کد خطا LE مخفف LOCKE DRIVE MOTOR ERROR می باشد؛ که معنی آن قفل شدن موتور گردان لباسشویی میباشد. اما تنها قفل شدن موتور گردان عامل ظاهر شدن این ارور نخواهد بود. اختلال در سیم کشی متصل به موتور دلیل دیگر آن است. هنگامی این کد ظاهر میشود که موتور دستگاه نیاز به بررسی دارد. برای این بررسی باید به متخصصین تعمیر ماشین لباسشویی رجوع کنید.

کد خطا یا ارور TE در ماشین های لباسشویی ال جی

از دلایل ظاهر شدن ارور TE باید به داشتن مشکل در هر از قسمت های سنسور، المنت و یا هیتر اشاره کرد. این ارور کاملا تخصصی است و تنها توسط متخصین تعمیر ماشین لباسشویی رفع میشود .در صورت مشاهده این کد خطا با متخصصین تعمیرات لباسشویی تماس حاصل فرمایید.

ارور FE ماشین لباسشویی ال جی

در پی بروز مشکلاتی ک منجر به اختلال در تخلیه آب میشوند مانند ترک برداشتن لوله شیر آب ورودی یا سرریز کردن شیر اب تخلیه ما شاهد این خطا خواهیم بود. این ارور نیز مانند خطای TE کاملا خطایی تخصصیست و برای رفع آن باید به تکنسین مراجعه کرد.

ارور PF در ماشین های لباسشویی ال جی

POWER FAILURE یا به اختصار کد PF به جریان برق ورودی دستگاه مربوط است و خبر از مشکلات دستگاه در این قسمت میدهد . اگر شدت جریان برق ورودی بسیار بیشتر یا بسیار کمتر از حد مجاز باشد با این خطا مواجه خواهید شد . در صورت مشاهده آن باید برق و سیم برقی ورودی دستگاه را چک کنید . همچنان باید از اتصالی نداشتن بدنه دستگاه اطمینان حاصل کنید.

کد خطا یا ارور EE ماشین لباسشویی LG

این ارور یکی از خطرناک ترین و مهم تریین کد خطاهاییست که میتوانید در ماشین لباسشویی ال جی مشاهده کنید. این ارور نشانن دهنده مشکل در قسمت برد اصلی دستگاه است. هنگامی ک این ارور را مشاهده میکنید احتمالا دستگاه شما نیاز به تعمیر یا حتی تعویض برد اصلی دارد.

ارور SE ماشین های لباسشویی ال جی

با مشاهده این کد خطا باید به مشکلات موتور دستگاه خود پی ببرید. واضح است که این ارور نیز تخصصیست و برای برطرف کردن آن باید به متخصصین این حوزه مراجعه کرد.

ارور CE در ماشین های لباسشویی ال جی

CURRENT ERROR یا همان کد خطای CE یک ارور عمومی میباشد و مشاهده آن در دستگاه میتواند نشان دهنده بروز هر مشکلی باشد.برای رفع این خطا بهتر است دستگاهتان را برای چند دقیقه از برق بکشید . در صورتی ک پس از راه اندازی مجدد خطا رفع نشد با تعمیرکار تماس بگیرید.

کد خطا و ارور CD ماشین لباسشویی LG

پس از اتمام کار چرخه خشک کن لباسشویی این کد را مشاهده خواهید کرد . بعد از مشاهده این کد اقدام به خارج کردن لباس ها از دستگاه کنید سپس آن را خاموش کرده و حداقل تا شش ساعت اقدام به روشن کردن آن نفرمایید.

کد خطا CLدر لباسشویی های LG

کد خطا CL یا CHILD LOCK یک خطای عمومیست و همانطور ک از اسمش مشخص است قفل کودک برای آن است ک کودکان نتوانند تنظیمات دستگاه را تغیر دهند برای رفع این خطا میتوانید به دفترچه راهنما مراجعه فرماید.

ما امیدواریم شما با مطالعه این مقاله بتوانید ارور های مختلف لباسشویی ال جی را شناسایی و نسبت به رفع آن ها اقدام فرمایید. اما لازم به ذکر است اگر در زمینه ی تعمیرات ماشین لباسشویی تخصص ندارید بهتر است که شخصا اقدام به تعمیر نفرمایید. کارامدار با داشتن تیمی متخصص و مجرب بهترین انتخاب برای تعمیرات لوازم خانگی شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *